Mikor a gyermek gyermek volt… – Mózes Katalin festményei a Gólem Központban
Mózes Katalin műveiben minálunk és őnála is hatalmasabb erők munkáját sejteni.
Három tartalmában is összetartozó kép a téglafalon.
Féltestvéreim, hozzátartozóim emlékére, akiket nem ismerhettem meg.
Mózes Katalin festőművész
Mózes Katalin műveiben minálunk és őnála is hatalmasabb erők munkáját sejtem. Ismét csak ellentmondás: ezeknek a képeknek ő az alkotójuk, és mintha mégse ő lenne; a múló idő, vagy a képzőművészet önmozgása hozná létre az újabb és újabb mutációkat, észrevétlenül, ahogyan a természet alakul, változik. És ugyanazzal az eltökélt visszafordíthatatlansággal, mint a természet erői. A tiszta kék ég is ott ragyog a képeken, a tiszta hajnali ég.
Kováts Albert festőművész (kiállításmegnyitó, részlet)
Félév elteltével már tudtam, hogy Mózes Katalin posztmodern művész. Nyilvánvaló, hogy arra a kételkedő, ironikus, játékos, mélységesen szomorú, a valódi világ elviselhetetlenségével és apró szépségeivel szembenéző, a „nincs mindenre kötelező igazság és mindenkire azonosan vonatkoztatható érték” alapállást sugalló művészetre a legtalálóbb elnevezés, amitől magam is sokáig ódzkodtam.
S. Nagy Katalin művészettörténész – „Posztmodern” 2006
Emlékeztet, de nem átkozódik; beszélget veled, de nem deklarál; kíváncsi, de nem faggatózik; a jövőt is kémleli, de nem próféciál. Körülvesz és befogad.
Zsubori Ervin, az Arnolfini Archívum létrehozója (kiállításmegnyitó, részlet)
A megnyitón való részvétel és a kiállítás megtekintése ingyenes.
Megnyitó: 2024. december 2. 18:00 óra
Helyszín: Gólem Központ (Bp. 7. ker. Csányi u. 3.)
Zsidónak lenni nem kerül pénzbe, a zsidó média viszont nincs ingyen.
Támogasd te is Magyarország egyik legolvasottabb zsidó lapját, a Kibic Magazint!