A Hasomer Hacair egy olyan, oktatási céllal készülő program létrehozásán dolgozik, amely a cionista ellenállás történetét egy interaktív játékon keresztül ismerteti meg a látogatókkal.
A vészkorszak alatt a zsidó ifjúsági élet körülményei és folytonossága különleges módszereket követeltek meg. A Hasomer Hacair fokozatosan beletanult az illegalitás módszereibe, körülményeibe és követelményeibe. A cionista mozgalmak fiataljai felkészültek a nehezére: bunkereket építettek és elkezdték a hamis papírok gyártását.
A Somerben a túlélésről és az életről beszélnek, amikor a holokausztról oktatnak. Ehhez legjobb eszköz az egyéni történetek és a cionista ellenállás hősies tetteinek elmesélése.
A cionista ellenállás történetét egy interaktív játékon keresztül szeretnék megismertetni a látogatókkal. A játék formájában és eszközeiben is követi a szabadulószobák működését. Vagyis a résztvevők egy zárt játéktérben oldanak meg logikailag összefüggő feladatokat. A feladatok elvégzésével érik el a játékban kitűzött célt és hagyják el a játékteret. A kalandjáték célja – népszerű társaitól eltérően – elsődlegesen nem a szórakoztatás, hanem az oktatás. A szórakoztatást eszközként használják az ismeretterjesztés elősegítésére.
Az iskolákban, egy osztályteremben felállítható mobil érzékenyítő kalandjáték várhatóan 2025-ben fog elkészülni.
A témakör érzékenységéből adódóan a játékot nem szabadulószobának, hanem logikai és oktató kalandjátéknak nevezik a továbbiakban.