Többek között Péterfy-Novák Éva és Sváby András is kritizálta a kampányt, amire reagált az Amnesty International Magyarország kommunikációért felelős programvezetője, Demeter Áron.
Az Amnesty International Magyarország két egyoldalas print hirdetést jelentetett meg a december 9-i Jelenben és Magyar Narancsban a 10-i emberi jogok világnapjára. A hirdetésben nagyobb betűkkel szerepel a “Legyél meleg*” felirat, és kisebb, de olvasható betűkkel a következő szöveg:
“*leszbikus, biszexuális, transznemű, interszexuális, aszexuális, queer, roma, hajléktalan ember, nő, zsidó vagy menekült, az emberi jogok mindenkit megilletnek”.
A kampány fotóit december 10-én ki is posztolták a Facebook-on, ahol több száz komment érkezett. Sokak szerint félrement a szervezet üzenete. Péterfy-Novák Éva író és Sváby András műsorvezető szerint egyenesen kínos az eredmény.
Közben december 13-án lett nyilvános a Velencei Bizottság vizsgálata, miszerint a nyáron elfogadott meleg-és transzellenes törvény alapvető emberi jogokat sért.
A hirdetéseken az Amnesty belsős csapat dolgozott. A kreativ.hu megkereste Demeter Áront, a szervezet kampányait és kommunikációját irányító programvezetőjét, aki elmondta, számítottak rá, hogy egyesek félre fogják érteni a kampányt. A cél az volt, hogy az óriási karácsonyi és évvégi médiazajban pozitív üzenetet osszanak meg arról, hogy az emberi jogok mindenkit megilletnek – miközben reflektálunk a nyáron elfogadott homo- és transzfób propagandatörvényre is.
Abszurdnak érzi a kritikát, hogy lovat adtak volna a kormány LMBTQI-ellenes kommunikációja alá, vagy egyenesen nekik dolgoznánk. Szerinte néhány hangos ember véleménye okolható azért, hogy sokan nem tudtak azonosulni az üzenettel és a kreatív megvalósítással a Facebook-on.
„Azt értjük és látjuk, hogy megosztó lett, nem az a típusú kreatív, amin ne kellene gondolkodni vagy legalább végigolvasni – de épp amiatt jó, hogy nem szokványos”, mondja Demeter Áron, majd hozzáteszi, nem tervezik, hogy bármit módosítanának a kampányon.