Tel-Aviv lenne a világ első olyan városa, amely járműveket tölteni képes úthálózattal rendelkezik
A város vezetése egy új izraeli technológiában látja a jövőt, amelyben a járművek az aszfalt alól kapják az energiát.
Tel-Aviv-Jaffa önkormányzata hétfőn bejelentette, hogy jó irányba halad abból a szempontból, hogy a jövőben a világon elsőként egy olyan úthálózattal rendelkezzen, amely képes tölteni a rajta éppen közlekedő elektromos járműveket. A cél érekében hamarosan egy tesztjáratot indítanak városi buszokkal, amelyeket egy szakaszon az aszfalt alatt végighúzódó rendszer fogja menet közben feltölteni.
ELECTREON Dynamic wireless charging
Uploaded by oren ezer on 2018-12-06.
A tervek szerint néhány hónapon belül elindulhat a tesztjárat, amely egyelőre egy 600 méter hosszú, az aszfalt alatt meghúzódó töltőt foglal magában. Ez egy két kilométeres útszakaszon járó elektromos busz erre a célra kifejlesztett akkumulátorait fogja újratölteni. A busz a Tel-Avivi Egyetem vasútállomástól a Klatzkin utcai buszpályaudvarig közlekedik majd.
A szükséges technológiát az ElectReon elnevezésű izraeli cég biztosítja, amely korábban már Svédországban több kilométeren helyezett el elektromos buszok és tehergépkocsik töltéséhez alkalmazható eszközöket. Karlsruhében pedig Németország első vezeték nélküli elektromos útrendszerét valósítja meg az év végére.
Amennyiben a teszt eredményes lesz, több utat is ellátnak majd a felszín alatti rendszerrel, és akkor Tel-Aviv lehet az első olyan város a világon, ahol széles körben alkalmazzák ezt a technológiát. A városvezetés a jövőben megvizsgálja majd, hogy kiterjessze az így tölthető járművek körét teher-, illetve személygépkocsikra is.
A technológia előnye az ElectReon szerint, hogy a légszennyezettség csökkentésén túl az elektromos utaknak köszönhetően nem lesz szükség annyi töltőállomásra. A rendszer ugyanis úgy működik, hogy réztekercseket fektetnek az aszfalt alá, hogy átadják a villamosenergia-hálózat által gerjesztett energiát az útnak, és kommunikáljanak az áthaladó járművekkel.
A vevőegységeket a járművek aljára erősítik, amik a felvett energiát közvetlenül a motornak és az akkumulátornak adják át. A különböző egységek között felhőtechnológián keresztül zajlik a kommunikáció.
További előny, hogy kisebb akkumulátorokra van szükség, ezáltal a rendszer lehetővé teszi, hogy a buszokba több utasnak legyen hely. A töltőket már meglévő utakba építik bele, és nem kell időt áldozni arra, hogy a járművek a töltőállomásokon vesztegeljenek.
Zsidónak lenni nem kerül pénzbe, a zsidó média viszont nincs ingyen.
Támogasd te is Magyarország egyik legolvasottabb zsidó lapját, a Kibic Magazint!