Első izraeli cégként a SodaStream is csatlakozik a Facebook bojkottjához
Nagy hirdetők bojkottálják a Facebookot gyűlöletbeszéd miatt.
Nemrég jelentette be a Rágalmazás-ellenes Liga, hogy kampányt indítanak annak érdekében, hogy a vállalatok ne hirdessenek a Facebook-on júliusban, mert a közösségi média platform nem hajlandó megállítani az oldalain terjedő gyűlöletbeszédet.
A Stop Hate for Profit nevű kampányhoz már közel 100 nagyvállalat, többek között a Coca Cola, a Starbucks, a Verizon Wireless és a North Face, csatlakozott.
PARTICIPATING BUSINESSES | STOP HATE FOR PROFIT
No Description
Az ADL szerint a Facebooknak közel 70 milliárd dolláros reklámbevétele volt 2019-ben, ez alkotja a jövedelme 98%-át, ezért kérte a vállalatokat, hogy ne költsenek addig a közösségi média oldalon, amíg az nem tesz komoly lépéseket az oldalain terjedő gyűlöletbeszéd megállítása érdekében.
Pénteken a Facebook bejelentette, hogy figyelmeztető jeleket tesz majd azokra a posztokra, amelyek gyűlöletkeltésre alkalmasak vagy félrevezető információkat tartalmaznak, de ettől függetlenül még nem nevezhetők fake news forrásnak. Azt is megígérték, hogy sokkal több gyűlöletkeltésre alkalmas posztot tiltanak majd be.
A bojkott szervezői azonban komolyabb és mélyrehatóbb változtatásokat várnak a Facebook-tól a posztok monitorozása és azokra adott válaszok terén. Jonathan Greenblatt, a Rágalmazás-ellenes Liga vezetője szerint a mostani ígéretek csupán a jéghegy csúcsát érik el, és nem segítik igazán a gyűlöletbeszéd és a hamis hírek terjedésének megállítását.
Kapcsolódó cikkünk:
A Facebook-on való hirdetés bojkottjával állítaná meg a gyűlöletbeszédet az ADL
Zsidónak lenni nem kerül pénzbe, a zsidó média viszont nincs ingyen.
Támogasd te is Magyarország egyik legolvasottabb zsidó lapját, a Kibic Magazint!