Divatmárka reklámozására használta a hallei zsinagóga elleni támadást egy német színésznő
Palina Rojinski gondolta jó ötletnek, hogy a H&M divatcég egyik új kollekcióját a két halálos áldozatot követelő merénylettel népszerűsíti az Instagramon. A kampány bevételét a rasszizmus és az antiszemitizmus elleni küzdelemmel foglalkozó szervezeteknek adományoznák.
Nagy felháborodást váltott ki, hogy egy német színésznő, Palina Rojinski a két halálos áldozatot követelő hallei antiszemita támadást használta fel arra, hogy a svéd H&M divatcég új kollekcióját reklámozza a közösségi médiában.
No Title
No Description
Rojinski az Instagram-oldalán osztott meg pár fotót, amelyeken a divatcég ruháiban látható, és a posztban jelezte, hogy az a H&M-el való együttműködésének része. A cégek fizetnek ugyanis ismert és népszerű személyeknek azért, hogy termékeiket a közösségi médiában reklámozzák.
A német színésznő azonban nem csak saját ismertségét, de a nemrég Halléban, jom kipur napján, egy zsinagóga ellen elkövetett támadást is felhasználta arra, hogy követőit vásárlásra buzdítsa. A posztban Rojinski borzasztónak nevezte a hallei merényletet, majd kiemelte, hogy a H&M a kampány összes bevételét a rasszizmus és az antiszemitizmus elleni küzdelemmel foglalkozó szervezeteknek fogja adományozni.
A német hatóságok szerint szélsőjobboldali terrorcselekmény volt a hallei zsinagóga elleni támadás
A látszólagos jó szándék ellenére sokan egy szörnyű esemény cinikus módon való kihasználásának tekintették a bejegyzést, és ennek hangot is adtak a hozzászólások között. Mások azonban kiálltak a kampány mellett és gratuláltak a színésznőnek, hogy felhívja a figyelmet a rasszizmus elleni küzdelem fontosságára.
Maga Rojinski néhány negatív visszajelzésre reagálva kiállt a saját posztja mellett, a H&M azonban még nem kommentálta az esetet.
(Ynet)
Zsidónak lenni nem kerül pénzbe, a zsidó média viszont nincs ingyen.
Támogasd te is Magyarország egyik legolvasottabb zsidó lapját, a Kibic Magazint!
